Po incidente

Incident, ktorý zo Santa Fe F3A #19-L urobil celebritu medzi lokomotívami, pričom našťastie nikto nebol vážne zranený. Stal sa 25. januára 1948 približne o 8:45 ráno, keď vlak práve dorazil do Los Angeles.

Po odpojení od vagónov sa inžinier Fred Hurst pripravil na cúvanie a zamieril na uvoľňovaciu koľaj. Cez túto koľaj sa chcel potom dostať do garáže vlakov na neďalekej križovatke. 

Hurst ale omylom otočil zlý ventil a vo vzduchovej brzde neostal žiaden tlak. Pomaly sa kotúľali, prerazili nárazník, prešli cez 3,6 m širokú spevnenú cestu, preskočili obrubník aj chodník a nakoniec prerazili 60 cm hrubý betónový múr.

Rušeň nakoniec zastavili káble na pouličných stĺpoch. Hurst zostal po celý čas pri riadení a vyšiel cez zadnú časť lokomotívy, keď sa zastavil. Jeho kolega Frank Rittenhouse však vyskočil hneď, ako si uvedomil, že niečo nie je v poriadku.

Nakoniec sa zistilo, že pochybil Hurst a bol prepustený. Zaujímavé je, že tu sa dobrodružstvá #19-L neskončili. O rok neskôr došlo k vykolajeniu pri Azuse v Kalifornii, kvôli zlomeným koľajniciam. Prevrátil sa a začal horieť. 

Našťastie sa ľahko zranil iba jeden člen posádky a sedemnásť pasažierov. Lokomotíva bola neskôr opravená a vrátená do prevádzky. V 80-tych rokoch bola predaná linke Louisiana & Delta a nakoniec v júni 1987 odišla do dôchodku.